Bitter bitter bitter....

Ur Fias hjärna: "Satansjävlaskit det snöar... Vad är meningen med snö? Finns det någon mening överhuvudtaget? Kallt o blött... Skrapa rutjävlarna varje morgon. Byllsa på sig jacka. Åååååååååå, ett jävla halvår av det"

Typ så blir det när jag väcks av en lite stämma i morse, "Älskling det är snö". Vem vill vakna upp en torsdag med snö? Vi är ju inte ens i November än... SUCK!


Okej det är inte en meter snö, men det är alldeles för mkt snö för mig. Bilen var värre. Louise menar att om jag accepterar att det är fyra årstider i Sverige så kan jag njuta av dom. Men icke, det händer inte. Hur ska jag kunna acceptera något som jag ogillar starkt, det förstår jag inte. Så nu vet ni, JAG ÄR BITTER. VINTERN ÄR PÅ INTÅGANDE...

Kommentarer
Postat av: mamma gson

Kära Fia, för en gång skull (fniss) så har din sambo helt rätt. Det blir svårt för dig att leva i detta avlånga land - på vilken plats som helst - om du inte tar in att det blir faktisk vinter VARJE år. Köp snygga vinterstövlar, som du LÄNGTAR efter att få ha.

Bestämd dig att första dagen det snöar - ska du fira med glögg och en NY varm tröja. Jobba på din inställning helt enkel.... puss

2010-10-24 @ 11:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0